وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 09121463248

وکیل خوب
وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 09121463248

بهترین وکیل خانواده تهران |دعوت شده به رادیو و تلویزیون
تلفن 09121463248
آدرس سایت اصلی ایشان http://fathlawyer.com/

بایگانی

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شده است یکی از معضلات مردم در پاسخ به سوالات حقوقی یا مراجعه به وکیل دادگستری دسترسی نداشتن به وکیل ماهر ویا وکیل با تجربه می باشد وکیل با تجربه در اکثر اوقات می تواند نقش موثری در پیشبرد دعاوی افراد در دادگاه ویا دادسرا داشته باشد . بهمین خاطر ما به شما یکی از وکلای معروف تهران را معرفی نموده وشما را به دیدن برنامه تلویزیونی ایشان دعوت می نماییم .

 

جهت تماشای برنامه های تلویزیونی وکیل کلیک کنید بر کلمه وکیل 

 

 

وکیل 

 

 

تلفن 88722336

تلفن 55082352

 

 

 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

 

تلفن استادوکیل اکبر فتح اللهی 09121463248

 

 

 

این نوشته توسط وکیل خانواده و وکیل دادسرا تنظیم شده است تهمت به همسر ویا عواقب تهمت به همسر عنوان افتراء داشته و در صورت عدم اثبات آن دارای مجازات زندان خواهد بودحکم  تهمت به همسر در صورتی که مشمول مجازات قذف نباشد دارای حکم تعزیری شدید خواهد بود لذا باید دقت نمود چه در هنگام اختلاف زناشویی بر سر مسایل مهریه و نفقه ویا پی امد یک خیانت نباید براحتی به همسر تهمت زد ادامه مطلب در ذیل کلیک کنید بر وکیل خانواده ویا وکیل دادسرا 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

این نوشته توسط وکیل دادسرا تنظیم شده است یک وکیل کیفری خوب همیشه و مرتبا تمامی امور موکل را دردادسرا طوری پیش می برد تا با موفقیت بتواند بعنوان وکیل کیفری موکل را از زندان نجات دهد واگر متهم است برای او منع تغقیب صادر شود واگر شاکی است برای شکایت او علیه متهم قرار صادر شود .یک وکیل کیفری چه وظایفی را برعهده دارد ودقیقا در چند مرحله می تواند کمک ما بکند .

وظایف وکیل کیفری 

وظایغ وکیل دادگستری در امور کیفری خلاصه می شود در ۳ مرحله 

وکیل کیفری در مرحله دادسرا و کلانتری 

وکیل کیفری در مرحله دادگاه اول ویا بدوی 

وکیل کیفری در مرحله دادگاه تجدید نظر و فرجام خواهی 

 

 

تلفن استاد اکبر فتح اللهی وکیل پایه یک دادگستری 

09121463248-88722336-55082352

 

 

چهت تماشای برنامه تلویزیونی برنامه تلویزیونی استاد بر روی کلمه وکیل دادسرا کلیک کنید 

 

 

 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است طلاق غیابی نوعی از طلاق است که بصورت غیابی توسط زن ویا وکیل دادگستری او انجام می شود طلاق غیابی نیازمند دلایل است و هر طلاقی طلاق غیابی محسوب نمی شود برای اشنایی بیشتر با طلاق غیابی بر روی کلمه وکیل خانواده کلیک کنید .

 

تلفن استاد فتح اللهی 09121463248

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

 

 

تلفن هماهنگی ملاقات ۸۸۷۲۲۳۳۶ - ۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸ 

نکات حقوقی که برای خرید یک ملک باید به آن توجه کرد

این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شده است یکی از مهم ترین موارد خریدو
اساسی‌ترین نکته حقوقی که خریدار بایستی در مورد خرید خانه مد نظر قرار دهد؛ بحث مالکیت فروشنده در مورد خانه مورد معامله می‌باشد. به طور کلی در کلیه خرید و فروش‌های متداول، بحث کسب اطمینان قطعی از مالکیت فروشنده یک اصل بدیهی و مهم تلقی می شود ولی به این دلیل که؛ هزینه خرید خانه بسیار زیاد می‌باشد، توجه دو چندانی در مورد حصول اطمینان از مالکیت فروشنده را می‌طلبد.

 

نکات مهم در عقد قرارداد خرید املاک مسکونی ویا تجاری 

یکی از پر ریسک ­ترین اقداماتی که در فرایند خرید ملک انجام می شود، «بستن قرارداد» است. داشتن اطلاعات حقوقی کافی در زمان بستن قرارداد، به شما کمک خواهد کرد تا با تسلط کامل و اعتماد به نفس، در این راه قدم بگذارید.

 فرایند خرید ملک و عقد قرارداد عبارتند از 

۱-جستجوی ملک و مراجعه به مشاوراملاک مورد اعتماد
۲-انجام توافقات لازم با فروشنده و مشاوراملاک، جهت تعیین نحوه پرداخت
۳-تسلیم وجه پیش‌پرداخت
۴-تعیین حق فسخ معامله
۵-تعیین زمان درفترخانه
۶-تعیین زمان تحویل ملک
۷-دریافت کد رهگیری
۸-پرداخت حق‌الزحمه مشاوراملاک
۹-شرایط قولنامه رسمی
بنگاه موظف است مبایعه‌نامه را در برگه‌های­ مخصوص اتحادیه املاک پرینت گرفته و به شما یک کد رهگیری بدهد.

این مبایعه‌نامه باید دارای هولوگرام اتحادیه بوده و همچنین مشخصات بنگاه در آن معلوم باشد.

تحت هیج عنوان قول­نامه یا مبایعه‌­نامه‌ه­ایی را که در بنگاه به صورت دستی تنظیم شده باشد را به عنوان مستندات معامله قبول نکنید.

احراز هویت مالک
از درستی هویت مالک اطمینان حاصل کنید کارت ملی و شناسنامه وی را با مشخصات سند و بقیه مدارک مطابقت دهید.

نکته!
اگر فروشنده مدعی است که از شخص دیگری وکالت بلاعزل دارد تا ملک را بفروشد، حتما از دفترخانه­هایی که وکالت بلاعزل در آن ثبت گردیده استعلام کسب کنید.

در موردی که ملک به صورت ارث و میراثی تقسیم گردیده یا به فروشنده رسیده باشد، حتما باید گواهی انحصار وراثت را بررسی کنید و تسویه حساب مالیات بر ارث را نیز از مالک بخواهید.

احراز هویت از ملک
تمامی مشخصات ملک از آدرس پستی کامل تا پلاک ثبتی و … را در سند بررسی کرده و آن را در همه­‌ی اسناد ملک تطبیق دهید تا هیچ گونه مغایرتی نباشد.

حتما در نظر بگیرید که فروشنده­ای که ممنوع‌­المعامله است قادر به انتقال رسمی ملک به غیر نخواهد بود.

گرفتن کد پستی ده رقمی
هر ملک یک کد پستی ده رقمی منحصر به فرد دارد که در سند درج شده است. از فروشنده بخواهید تاییدیه کد پستی ده رقمی را از اداره پست بگیرد. این کد پستی مبنای تنظیم مبایعه‌نامه است.

حضور فروشنده در محضر
به این نکته توجه داشته باشید که تنها حضور فروشنده در دفترخانه کافی نیست و باید استعلامات لازم شامل تسویه عوارض شهرداری و تسویه اداره دارایی بابت مالیات را جهت انتقال سند را قبلا انجام داده باشد. استعلام اداره ثبت هم باید قبلا توسط دفترخانه انجام شده باشد.

گواهی عدم حضور از دفترخانه و توضیحات آن 
خریدار باید براساس قرارداد و در تاریخ مقرر در دفترخانه‌ای که جهت تنظیم سند با فروشنده توافق نموده است به همراه چک بانکی باقیمانده مبلغ معامله حاضر شود که در صورت عدم حضور فروشنده در تاریخ مقرر، می‌توانید از سردفتر دفترخانه، گواهی حضور خود و عدم حضور فروشنده را دریافت نمایید.

نحوه پرداخت ثمن قرارداد
ثمن به بهایی اطلاق می‌شود که کالا در برابر آن معامله شده است؛ خواه با ارزش متعارف کالا در بازار برابر باشد یا بیشتر و یا کمتر باشد.

هنگام خرید ملک تا وقتی که ۹۰ درصد از ثمن معامله که ممکن است به ‌صورت چک و یا نقد باشد پرداخت نشود، مالک نباید ملک را در اختیار خریدار قرار دهد.

فراموش نکنید که حضور شما بدون همراه داشتن باقیمانده ثمن معامله، در حکم عدم حضور شماست.

حتما توجه داشته باشید که مبلغ باقیمانده از خرید ملک، در جلسه آخر و تحویل سند در صورت عدم حضور وی، به وکیل قانونی شخص پرداخت نمایید.

نکته!
توجه داشته باشید که اگر در پرداخت‌های مربوط به خرید ملک از چک استفاده می‌کنید، باید در متن چک به شماره قرارداد و شماره پلاک ثبتی اشاره کنید. چک باید فاقد قلم‌ خوردگی باشد و حتما باید در قرارداد ذکر شود که چنانچه هر یک از چک‌ها قابل وصول نباشند، معامله به‌ طور کل فسخ و وجه التزام به ‌طرف مقابل پرداخت شود؛ این مبلغ به‌عنوان جریمه از طرفی که عدم انجام معامله مستند به عمل اوست اخذ شده و به ‌طرف دیگر پرداخت می‌شود.

مدارکی که باید تحویل بگیرید کدامند 
هنگام تحویل ملک از فروشنده، فراموش نکنید مدارک زیر را پس بگیرید:

اصل و کپی قرارداد معامله بیع
پایان کار بیع موضوع دعوی
گواهی دفترخانه ثبت ‌اسناد رسمی
دلیل پرداخت ثبتی
برگه استعلام ثبت املاک
صورت ‌مجلس تفکیکی
صورت مجلس تفکیکی
در صورت نداشتن «صورت مجلس تفکیکی» یا تقسیم نامه، علت آن را از فروشنده ملک جویا شوید.

مراحل گرفتن صورت مجلس بدین ترتیب خواهد بود: گرفتن گواهی ساختمان سپس صورت مجلس تفکیکی و در نهایت بعد از دو یا سه ماه مراجعه به اداره ثبت املاک و گرفتن سند تک برگ.

بدهکاری‌های ملک می تواند خطر افرین باشد .
ملک‌های نوساز بدون سند ریسک بالایی دارند. سازنده یا صاحب ملک در بعضی ملک‌های نوساز میلیون‌ها تومان بدهکاری به شهرداری یا ارگان‌های مربوطه دارد. برای اطمینان بیشتر از سازنده یا فروشنده ملک گواهی پایان کار شهرداری و گواهی ساختمان را بخواهید.

نا گفته نماند که کنترل همه­‌ی مواردی که در مورد آن بحث شد از وظایف مشاوراملاک شما به شمار می‌­آید و می‌توانید از مشاور املاک بخواهید تا در این روند شما را راهنمایی کند.

حتما بخوانید :مثتثنیات دین چیست و شامل چه مواردی می شود

تلفن پذیرش ۸۸۷۲۲۳۳۶ 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

اثبات جنون در دادگاه ویا طلاق بدلیل عدم تعادل روانی چگونه است

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است اثبات عدم تعادل روانی در دادگاه یا طلاق بدیل وسواس فکری در دادگاه ویا اصطلاح عامیانه اثبات دیوانگی در دادگاه از جمله مشکلات و وسوالاتی است که زوجین در صورت بروز نشانه های عدم تعادل روانی احتمالا موجب تصمیم گیری برای طلاق  بدلیل اثبات عدم تعادل روانی در دادگاه خانواده خواهد شد . طلاقی که توسط وکیل طلاق ویا زوج ویا زوجه بصورت طلاق یکطرفه بدلیل اثبات عدم تعادل روانی به دادگاه خانواده ارایه خواهد شد . 

اثبات عدم تعادل روانی و تمایز حقوقی و روانشناسی آن 

خیلی از اوقات ما در پی اختلافات دامنه دار زناشویی عباراتی چون دیوانه ویا افسرده ویا ۲ قطبی را در اتهام زنی زوجین برای رهایی از بند زناشویی می بینیم که این اتهام زنی ها مقدمه جدایی و طلاق زوجین چه به صورت طلاق توافقی ویا دادخواست طلاق یکطرفه محسوب می شوند اما واقعا منظور از جنون ویا دیوانگی ویا عدم تعدل روانی برای اثبات عدم تعادل روانی که موجب صدور حکم طلاق و عسر و حرج زن بشود چیست ؟ آیا بصرف اتهام زنی ویا عدم اثبات تعادل روانی ویا اینکه هر اختلالی می توان طلاق گرفت اساسا آیا فرقی بین عدم تعادل روانی در عالم حقوق ویا روانشناسی وجود ندارد و آیا قانون گذار و قوه قضاییه در رویه قضایی خود هر اختلالی را که روانشناسان تایید کنند می پذیرند ؟ 

تعریف جنون {عدم اثبات تعادل روانی طبق نظر دادگاه خانواده }

طبق قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال ۹۲ جنون ویا عدم تعادل روانی زمانی اتفاق می افتد که شخص در اعمال خود فاقد قوه تمییز و تشخیص و اراده شود فلذا بنابر قانون جنون یعنی سلب اراده از شخص چه آنی باشد و چه دایمی اما انچه که مهم است قبول این موضوع برای قضات دادگاه خانواده بسیار دشوار بوده و در عمل موضوع را به استعلام از پزشکی قانونی می سپارند و در اینجا این پزشکی قانونی است که حرف آخر را می زند اما باز در نهایت تصمیم با قاضی دادگاه خانواده است چراکه نظر پزشکی قانونی بینه محسوب می شود نه دلیل قانونی 

بند ۵ تبصره  ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی در مورد جنون واثبات عدم تعادل روانی 

طبق این قانون عسر وحرج موضوع این ماده عبارت است بوجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته وتحمل آن مشکل باشد و احراز موارد ذیل توسط دادگاه خانواده از مصادیق عسر وحرج می باشد . ابتلا زوج به هرگونه بیماری صب العلاج روانی جنون که زندگی مشترک را مختل کند . پس دادگاه خانواده جنونی را می پذیرد که حاصل شرایط زیر باشد 

حتما بخوانید :چگونه مهریه قسطی می شود و حدود پیش قسط آن چقدر است

 

 

تلفن استاد وکیل اکبر فتح اللهی ۸۸۷۲۲۳۳۶ - ۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸

شرایط پذیرش جنون یا عدم تعادل روانی در دادگاه خانواده 

۱ . جنون معمولا دایمی باشد 

۲ . زندگی و تحمل آن را مشکل کرده باشد .

 ۳. جنون به تایید پزشکی قانونی ونه بیمارستان معمولی رسیده باشد . 

۴ . افسردگی اختلال ۲ قطبی و جنون آنی دلیلی برای طلاق محسوب نمی شود .

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

چگونه مهریه قسطی می شود و حدود پیش قسط آن چقدر است

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است  ُ هر چیزی را که مالیت داشته باشد وقابل تملک باشد می توان مهریه قرار داد مهریه باید بین طرفین تا حدی که رفع جهالت بکند معلوم باشد تعیین مقدار مهریه منوط به تراضی طرفین است به مجرد عقد زن مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در در آن بنماید برای تادیه تمام یا قسمتی از مهر می توان مدت یا اقساط قرارداد . 

دادخواست تقسیط راه حل قسطی نمودن مهریه 

پس از آن که زن خود یا بتوسط وکیل خانواده ویا وکیل طلاق مهریه خود را در دادگاه خانواده به اجراء گذاشت یعنی دادخواست وصول مهریه را علیه مرد در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمود و پس از تشکیل جلسه دادرسی در دادگاه مهریه مرد به پرداخت مهریه محکوم شد بایستی آقا یا زوج بلافاصله پس از ابلاغ حکم مهریه به ایشان نسبت به ثبت وارایه دادخواستی بنام دادخواست تقسیط مهریه در دادگاه خانواده اقدام کند که البته آقا باید پس از ابلاغ رای مهریه به خود در صورت عدم توانایی در پرداخت مهریه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی رفته واقدام به ثبت دادخواست تقسیط مهریه نماید که البته مدارک لازم برای دادخواست تقسیط مهریه عبارتند از کارت ملی و شناسنامه و اصل رای مهریه ابلاغ شده و پر کردن فرم شهود که توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه می شود . پس از تکمیل مدارک پرونده توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شده به همان دادگاه مهریه می رود که رای مهریه را صادر کرده و تقاضای قسط بندی مهریه توسط همان دادگاه خانواده رسیدگی می شود . بعد از جلسه قسط بندی مهریه در دادگاه خانواده مشخص خواهد شد دادگاه خانواده با قسط بندی مهریه موافقت کرده یا خیر !

حدود اقساط مهریه چقدر است و آیا دادگاه خانواده با حذف پیش قسط مهریه موافقت می کند 

تعیین حدود اقساط مهریه و مبلغ پیش قسط آن متاسفانه امری سلیقه ایی است و البته ۲ مورد در آن تاثیر گذار است اولین مورد محل حوزه دادگاه خانواده که کدام منطقه تهران باشد و دوم شغل و تمکن مرد و دفاع همسر ویا زوجه بر علیه شوهر واما در مورد حذف پیش قسط مهریه در ۹۰ درصد موارد دادگاه خانواده با حذف پیش قسط مهریه موافقت نمی کند چراکه این امر در وهله اول رویه قضایی بوده و در مرحله دوم بر خلاف عدالت قضایی است . اما معمولا مبلغ پیش قسط مهریه حدود ۱۵ درصد اصل مهریه در نظر گرفته می شود .

مجازات عدم پرداخت اقساط مهریه بعلت نداشتن پیش قسط مهریه 

مجازات نداشتن و ندادن مهریه در خصوص پیش قسط مهریه قطعا صدور حکم جلب و زندان است لذا مرد باید در صورت محکومیت پرداخت مهریه و پس از دادن دادخواست تقسیط مهریه حتما پیش قسط مهریه را بدهد که اگر در زندان است فورا آزاد شود ویا اگر زندان نرفته حکم جلب او صادر نشود . لذا در صورتیکه برای مرد پرداخت مهریه و پیش قسط آن سنگین است باید دادخواست دیگری بنام دادخواست تعدیل تقسیط بدهد . 

اگر توان نداستن حداقل مهریه را ندارید دادخواست تعدیل تقسیط مهریه بدهید .

دادخواست تعدیل تقسیط مهریه زمانی مطرح می شود که مرد پس از یکبار قسطی نمودن مهریه توان مالی پرداخت همان حداقل مبلغ تعیین شده مهریه را هم ندارد لذا اقدام به ارایه دادخواست مهریه از نوع دادخواست تعدیل تقسیط مهریه به دادگاه خانواده می کند بیاد داشته باشید دادگاه رسیدگی کننده به دادخواست تعدیل تقسیط مهریه همان دادگاه اولیه رسیدگی کننده به مهریه و اقساط اول است . 

 

حتما بخوانید : رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است

تلفن پذیرش ۸۸۷۲۲۳۳۶

دکتر وکیل اکبر فتح اللهی 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است !

برام رای غیابی صادر شده و هیچی به ثنای من نیومده حالا طرف میتونه جلب من رو بگیره !

با سلام جناب دکتر اکبر فتح اللهی وکیل محترم دادگستری رای غیابی چقدر ارزش داره 

 

رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است

این نوشته توسط وکیل کیفری تنظیم شده است مهلت واخواهی برای اشخاص خارج از کشور ۲ ماه است واین مهلت برای افراد داخل ایران ۲۰ روز است پس از ابلاغ رای غیابی حکم غیابی که ظرف مهلت مقرر از آن واخواهی نشود پس از انقضای مهلت های واخواهی و تجدید نظر و فرجام خواهی به اجرا گذاشته می شود .

رای غیابی و واخواهی چیست ؟

در تمام جرایم به استثنای جرایمی که فقط جنبه حق اللهی دارند هر گاه متهم یا وکیل او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد دادگاه پس از رسیدگی رای غیابی صادر می کند در این صورت چنانچه رای دادگاه مبنی بر محکومیت متهم باشد او باید بمحض اطلاع از رای غیابی به حکم صادره اعتراض کند . البته برای اجرای حکم غیابی از شاکی حتما تامین مناسب مثل پرداخت مبلغی به صندوق دادگستری گرفته خواهد شد . در جرایمی که جنبه حق اللهی صرف دارد هرگاه محتویات پرونده مجرمیت متهم را اثبات نکند وتحقیق از متهم ضروری نباشد دادگاه می تواند بدون حضور متهم برای او رای حکم برائت صادر می کند .

شرایط ضامن برای رای غیابی چیست 

یکی از سوالاتی که معمولا بعنوان سوالات حقوقی در دفتر وکالت پرسیده می شود شرایط ضامن برای اجرای رای غیابی است که پاسخ ان اینست که ضامن باید یا فیش حقوقی معتبر با گواهی کسر از حقوق از کارگزینی محل کار بیاورد ویا سند معادل مبلغ تعیین شده توسط دادگاه معمولا برای رای غیابی جوار کسب پذیرفته نمی شود . 

اعتبار حکم غیابی چقدر است 

اعتبار حکم غیابی معمولا پس از سپردن ضامن همچون حکم حضوری است منتها در صورت مطلع شدن ویا اعتراض طرف مقابل پرونده احتمال نقض وجود دارد وبعضی اوقات هم حکم غیابی عیننا تایید می شود ودر هر مورد اعتبار حکم غیابی  بستگی به شرایط پرونده دارد .

تفاوت واخواهی در شورای حل اختلاف با دادگاه 

بعنوان وکیل دادگستری خاطرنشان می کنم واخواهی در شورا با دادگاه تفاوت چندانی ندارد و در اصول بر یک پایه و بستر حقوقی قرار می گیرند منتها معمولا واخواهی از رای دادگاه بسیار حساس تر و مهم تر می باشد . واحتمال عدم پذیرش آن بیشتر است لذا گرفتن وکیل در آن بسیار مهم است . 

در ادامه بخوانید :  واخواهی یا اعتراض به رای غیابی چگونه است ؟

 

جهت گرفتن  وقت مشاوره حقوقی

و دیدن برنامه های تلویزیونی ورادیویی 

وکیل  اکبر فتح الهی کلیک کنید

 

برروی کلمه ذیل 

 

وکیل پایه یک 

 

 

 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

نحوه تنظیم لایحه دفاعیه چگونه است

این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شده است . نمونه و نحوه تنظیم لایحه دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر یک امر تخصصی بوده که لازم است نحوه نگارش لایحه دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر را برای شما در این مقاله توضیح دهم لایحه برای دادگاه تجدیدنظر می تواند باعث وسبب  خاتمه دعوا به نفع  شما باشد و نظر دادگاه بدوی را به نفع شما تغییر دهد .

 

لایحه برای دادگاه تجدید نظر 

یکی از مشکلات مردم برای حضور در دادگاه تجدیدنظر عدم اطلاع کافی از اصول حقوقی حاکم بر دادگاه تجدیدنظر  است چراکه دادگاه تجدینظر اساسا آخرین مرحله رسیدگی در دادگاه بوده و چه رای دادگاه به نفع شما صادر شده باشد ویا اینکه رای دادگاه بر علیه شما باشد لازم است برای دفاع کافی از موقعیت حقوقی ویا کیفری بدست آمده چه به عنوان شاکی ویا متهم وچه به عنوان خواهان ویا خوانده لایحه برای دادگاه تجدیدنظر آماده شود چراکه دعوای شما در هر حالت در دادگاه اول که اصطلاحا دادگاه بدوی خوانده می شود هنوز از قوام و دوام کافی برخوردار نیست .برای تنظیم لایحه دفاعیه لازم است چند نکته اصلی و مهم را بعنوان وکیل دادگستری ویا فرد مراجعه کننده به دادگستری دانست .

تعریف لایحه از منظر حقوقی وبه بیان وکلای دادگستری 

لایحه ورقه ایی است که شما بهنگام شرکت در جلسه دادرسی در هر دادگاهی لازم است بعلاوه اوراق دیگر قضایی از جمله دادخواست ویا اظهارنامه تنظیم وبه مراجع قضایی تحت هر عنوان تقدیم نمایید این مرجع قضایی قبول کننده لایحه می تواند دادسرا باشد ویا دادگاه حقوقی ویا دادگاه کیفری رسیدگی کننده به یک جرم ویا دادگاه خانواده باشد لایحه ویا لایحه دفاعیه تمامی حرفهای شما را فراتر از دادخواست بیان می کند و بهترین شرح و تفسیر برای دادخواست ویا شکایت شما ویا بهترین دفاع در مقام خوانده ویا خواهان در دادگاه حقوقی است . فلذا لازم است به بهترین وجه تنظیم شود .

لایحه دادگاه تجدید نظر چه فرقی با لایحه برای دادگاه اول دارد . 

در دادگاه اول یا دادگاه بدوی که بین وکلا مصطلح می باشد نحوه تنظیم لایحه دفاعیه با دادگاه تجدید نظر تفاوت اساسی دارد وبرای موفقیت در دادکاه اول یا بدوی باید لایحه دفاعیه در ادامه دادخواست بوده واز مسیر دادخواست دادگاه بدوی خارج نشود یعنی لایحه دفاعیه باید تکمیلی باشد تا تفسیری به این معنا که در دادگاه اول که جایی برای خطای حقوقی وجود ندارد باید با تمام توان اقدامات لازم را انجام داد واز مسیر موضوع خواسته خارج نشد اما در دادکاه تجدید نظر تنظیم لایحه دفاعیه جنبه تفسیری داشته و از موجبات خروج از موضوع هم می تواند باشد چراکه در دادگاه تجدید نظر شما از هر وسیله ای جهت مقابله با مشکل باید استفاده کنید دیگر وقت رفتن مسیر مستقیم و روش لایحه نویسی تکمیلی نیست بلکه باید از هر تفسیری استفاده کنید 

اکبر فتح اللهی

وکیل پایه یک دادگستری 

 

تلفن تعیین وقت با استاد

 

88722336

 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون
  • ۰
  • ۰

برای دریافت مهریه چگونه باید اقدام کرد

برای دریافت مهریه چگونه باید اقدام کرد

برای دریافت مهریه چه کنم

یکی از سوالاتی که اکثر خانم ها از اینجانب به عنوان وکیل پایه یک دادگستری با سال ها سابقه به عنوان وکیل خانواده می پرسند این است که درست نماشویی و برای مراجعه به دادگاه خانواده و دریافت مهریه برای گرفتن برای گرفتن مهریه چه کنند عنوان وکیل خانواده و همچنین وکیل پایه یک دادگستری در دفتر وکالت خود ابتدا به ساکن نکته ایی را به خانمها گوشزد می نمایم قصد از اجرا گذاشتن مهریه چه می باشد اولین سوالی که در پاسخ به سوالات حقوقی و به عنوان وکیل پایه یک دادگستری از مشاوره شونده سوال می کنم گذاشتن مهریه در دادگاه خانواده دقیقا چقدر دارند بعضی از خانمها برای اجرا گذاشتن مهریه که شوهر را به زندگی زناشویی بازگردانند معمولاً در زندگی زناشویی اختلافات پیش می‌آید و متأسفانه و یا احیاناً خیانتی صورت می‌گیرد یا دلسردی هایی وجود دارد که بعضی از خانم ها از اهرم مهریه برای اجرا گذاشتن و بازگرداندن شوهر به زندگی استفاده می کنند در صورتی که بعضی از خانم‌ها دلیل اصلی به اجرا گذاشتن مهریه را پایان زندگی مشترک و قصد طلاق بیان می‌کند فلذا قبل از شروع به ارائه دادخواست به دفتر خدمات الکترونیک قضایی از با به اجرا گذاشتن مهریه و ارائه کردن دادخواست وصول مهریه بایستی هدف مشخص از انجام این کار روشن شود حال که هدف از اجرا گذاشتن مهریه مشخص شد بایستی دید به لحاظ شکلی و به لحاظ اجرایی چگونه باید اقدام کرد در گذشته برای وصول مهریه چه از طریق خود فرد و چه از طریق وکیل دادگستری بایستی برای دریافت مهریه دادخواست وصول مهریه به دادگاه خانواده ارائه می‌شد اما اکنون برای دریافت مهریه ابتدا به ساکن بر اساس قانون جدید دادگاه خانواده و قانون جدید حمایت خانواده خانم باید به اداره پنجم ثبت واقع در خیابان قائم مقام فراهانی مراجعه نموده و ابتدا به ساکن از طریق پر کردن فرم های مربوط توقیف مهریه و پرداخت هزینه ها اقدام به توقیف اموال منقول و غیر منقول زوج بنماید در صورت عدم موفقیت در این کار گواهی را از این اداره دریافت نموده و مجدد می تواند برای ارائه دادخواست وصول مهریه به دادگاه خانواده مراجعه کنند لازم به ذکر است در صورت عدم مراجعه زوج به اداره در خیابان قائم مقام فراهانی و انجام و یا عدم انجام توقیف اموال دادگاه خانواده بر اساس قانون حمایت خانواده جدید از پذیرش دادخواست وصول مهریه خودداری خواهد کرد و لذا در مرتبه اول و در مرحله اول باید از طریق ثبت بابت این موضوع اقدام کرد که از این مسئله که متاسفانه بسیاری از خانم ها از این موضوع اطلاع نداشته و معمولاً وکلای دادگستری و یا وکیل خانواده این مسائل را به آنها آموزش می دهد

برای گرفتن مهریه باید اول اداره ثبت بعد به دادگاه خانواده مراجعه کرد {اداره پنجم ثبت }

پس به یاد داشته باشید در وهله اول برای کسی به اداره ثبت مراجعه کرد و بدون دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا دادگاه خانواده از قبول دادخواست وصول مهریه خودداری می کند حال سوال پیش می آید که در صورتی که شوهر مال و اموالی نداشته یا آنها را جابجا نماید خانم باید چه کاری انجام دهد در این صورت برای ثبت و مراجعه به سبک ضروری نیز می باشد وصول مهریه را اخذ نموده سپس برای وصول مهریه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در هریک از مناطق وجود دارند مراجعه کرده و دادخواست وصول مهریه خود را در آنها ثبت کند پس از ثبت دادخواست وصول مهریه و پرداخت هزینه دادرسی مربوط به آن برای زوجه تعیین شعبه شده و پرونده به دادگاه خانواده می رود یعنی در اصل قانون جدید حمایت خانواده مرحله ای شده و در مرحله اول بایستی حتماً به ثبت مراجعه شود علی دوم پس از طی مرحله اول قابل قبول می باشد دوم یعنی در دادگاه خانواده پس از ثبت دادخواست وصول مهریه توسط زوجه تعیین وقت نموده و پس از تعیین وقت به زوج و زوجه ابلاغ صورت گرفته و از آنها خواسته می شود که در جلسه دادگاه خانواده شرکت کنند پس از شرکت زوجین در جلسه دادگاه خانواده قاضی دادگاه خانواده اظهارات طرفین را اخذ نموده و در صورتی که هر دو طرف لایحه ایی داشته باشند آنها را در دفتر دادگاه ثبت می کنند پس از ثبت لوایح اخذ اظهارات طرفین توسط دادگاه خانواده و همچنین قاضی خانواده در صورتی که هر یک از طرفین وکلای داشته باشند اظهارات آنان دادگاه خانواده در وقت مقتضی نسبت به صدور رای اقدام می‌کند پس از صدور رای به هر دو طرف یعنی خانم و آقا ابلاغ می شود یکی از اشتباهات طرفین این است که متأسفانه بنا بر توصیه بعضی از افراد نا کاربلد در جلسه دادگاه مهریه شرکت نکرده و اسباب محکومیت خود را فراهم می کنند اما باید در نظر داشت که شرکت در جلسه دادرسی از واجبات بوده و باید طرفین حتی در صورت احتمال محکومیت نیز در جلسه دادگاه شرکت کنند مضاف بر اینکه در جلسه دادگاه مهریه به عنوان جلب صورت نمی گیرد و فقط از طرف این اظهارات آنها خواسته می شود یا در سطح لایه ای داشته باشند از آنها گرفته می‌شود شرکت در جلسه دادگاه خانواده یا شرکت در جلسه دادگاه وصول مهریه بسیار مهم بوده و بایستی حتماً طرفین حضور در آن شرکت کند و در صورتی که نیاز به حضور نمی بینند از وکلای خود یا وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایند پس از صدور رای دادگاه خانواده در خصوص وصول مهریه از طرف زوجه دادگاه خانواده از طریق مدیره دفتر و همچنین از طریق دایره اجرای احکام نسبت به ابلاغ رای اقدام نموده پس از ابلاغ رای بنا بر درخواست زوجه که بایستی این درخواست به صورت کتبی باشد اقدام به صدور اجراییه می‌نماید پس از صدور اجراییه شوهر موظف است در دادگاه حضور پیدا کرده و نسبت به معرفی اموال خود با پرداخت مهریه اقدام نماید در صورت عدم انجام این کار نسبت به جلب و اقدام خواهد شد اما در صورت وقوع این مورد شوهر بایستی بلافاصله دادخواست تقسیط مهریه را به دادگاه خانواده ارائه نموده تا مهریه قسط بندی شده و از جلب او خودداری شود نکته بسیار مهم این است که ابلاغ اجرایی بلافاصله دادخواست تقسیط مهریه به همان دادگاه خانواده که نسبت به وصول مهریه رسیدگی لازم را انجام داده دادخواست تقسیط را در همان شعبه ثبت منتهای مراتب برای ثبت دادخواست تقسیط باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و حتما ذکر شود که شعبه رسیدگی کننده به اصل دادخواست مهریه چه شعبه ای بوده که دادخواست تقسیط برای ثبت به عنوان شعبه ارجاع شود تا جریان دادخواست تقسیط پس از ابلاغ به طرفین در جلسه دادگاه به صورت رسیدگی انجام شود

این مقاله را حتما بخوانید : قانون جدید مهریه ۱۱۰ سکه در دادگاه خانواده به چه صورت است ؟

 

اکبر فتح اللهی 

کارشناس دعوت شده به شبکه ۲ سیما 

وکیل پایه یک دادگستری 

 

  • وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون 0912146324 وکیل اکبر فتح اللهی در رادیو و تلویزیون